הוראות סריגה למתחילים

במאמר זה נחלוק מגוון של הוראות סריגה למתחילים שיעזרו לכם להתחיל לסרוג ברגל ימין. כאן תוכלו ללמוד את התפרים הבסיסיים והטכניקות הטובות ביותר למתחילים. ההמלצה הרווחת היא תמיד לתרגל עם מישהו שסורג שנים או לצפות בסרטון יחד עם וידאו, כי לפעמים פשוט קל יותר לראות בעיניים מה בדיוק צריך לעשות כדי לתפור ביעילות.

כשתצליחו לשלוט בתפרים הבסיסיים של הוראות סריגה למתחילים תוכלו לסרוג אינספור פריטים ולרבות צעיפים, גרביים ואפילו סוודרים. אז קדימה, תפסו את כדור הצמר ואת המסרגות ונתחיל.

איך להעלות עיניים?

העלאת עיניים מהווה את ההתחלה של תהליך הסריגה, ובדומה לכל תהליך גם כאן הצעד הראשון הוא הקשה ביותר.

מאחר ומאוד קשה להתחיל את השורה הראשונה בסריגה מאחר וצריך לקבוע את הלחץ המתאים: בעוד שתפרים חלשים מדי עשויים להראות מראה רופף, תפרים חזקים מדי עשויים ללחוץ על הגוף ולמנוע תנועה נוחה. מסיבה זו חשוב להקפיד על תהליך איטי של ניסוי וטעיה. לאחר שתתאמנו היטב והשורה הראשונה תסתיים, כל יתר תהליך הסריגה הוא הרבה יותר פשוט.

אחת השיטות הקלות ביותר להעלות עיניים גם למבוגרים וגם לילדים היא העלאת עיניים יחידה. היא שימושית מאוד למתחילים וכאשר רוצים להוסיף מספר תפרים לשורה שחלק מהשיניים בה לא מסודרות. היא מצוינת לסידור צווארי גולף ואזור הצוואר ואף לסריגה עם בדים כמו תחרה, מאחר והיא מאפשרת להעלות שיניים עדינות בצורה שלא מסגירה את השיניים עצמן, ומעניקה מראה טבעי לתוצר הסופי.

העלאת עיניים יחידה

בכדי לבצע העלאת עיניים יחידה בקלות, ראשית יש לבצע קשר לולאה קטן שקל להתרה. איך עושים את זה? ראשית, לוקחים צמר באורך של עד 5 ס"מ בממוצע ויוצרים ממנו לולאה, כאשר החלק הארוך של החוט (הפנוי בסוף) הוא מעל לחלק הקצר יותר.

קחו עוד מעט מהחוט מהצד השני, שמחובר לכדור הצמר, והכניסו אותו אל תוך הלולאה. לאחר מכן, קחו את אחת מהמסרגות שלכם והכניסו אותה אל תוך הלולאה מתחת לחוט הנוסף שהכנסנו ללולאה קודם ומשכו.

התוצאה היא קשר לולאה איכותי שמהווה את השן הראשונה שלכם!

כעת כשאתם יודעים כיצד לייצר שן ראשונה, הגיע הזמן לעשות את כל השורה. כדי לעשות זאת, ראשית החזיקו את המסרגה שלכם עם קשר הלולאה ביד ימין. תפסו את הצד של החוט שקשור לכדור הצמר והניחו את האגודל שלכם על הצמר.

סובבו את האגודל כך שתיווצר עליו לולאה מסביבו והעמידו את היד ישר בצורה מכווצת מול המסרגה. לאחר מכן, השתמשו במסרגה שביד ימין שלכם והכניסו אותה מתחת ללולאת הצמר בבסיס האגודל שלכם מלמטה כלפי מעלה.

כשהלולאה בטוחה בתוך המסרגה, הסירו את האגודל וכרכו את הלולאה סביב המסרגה על ידי משיכה, עד שאתם רואים שהלולאה הופכת לשן שנקשרת היטב בתוך המסרגה. זכרו לא למשוך חזק מדי, בכדי לייצר תפר איכותי.

חזרו על הפעולה מספר פעמים עד שאתם מסיימים את השורה.

העלאת עיניים ארוכה

צרו קשר לולאה והניחו אותו על המסרגה. החזיקו את המסרגה שלכם ביד ימין כששני הצדדים של חוט הצמר תלויים כלפי מטה.

פרסו את האגודל ואת הקמיצה שלכם, כך שהצד של החוט שרחוק מחוט הצמר כרוך סביב האגודל שלכם והצד של החוט שמחובר לחוט הצמר כרוך סביב הקמיצה. החזיקו את החוטים המתנדנדים באמצעות כף היד.

ישרו את שתי הידיים אחת מול השנייה והשתמשו בקמיצה כדי לשמור על איכות קשר הלולאה הראשוני שלכם. כשאתם מחזיקים היטב את המסרגה ביד ימין ואת החוטים ביד שמאל, בצעו משיכה קלה לחיזוק התפר הראשוני. בשלב זה הצורה של הידיים תיראה כאילו אתם מחזיקים תת מקלע.

בשלב זה, הכניסו את המסרגה מתחת לצמר שבאזור האגודל שלכם, והניעו אותה אל עבר הקמיצה. הכניסו את המסרגה מתחת לחוט הצמר שכרוך גם מתחת לקמיצה שלכם. בשלב זה, כל שנותר הוא לאפשר למסרגה לקחת את החוטים ולבצע משיכה קלה להידוק התפרים.

הוראות סריגה למתחילים עשויות להרגיש לא פשוטות בהתחלה, אך עם הזמן תופתעו לגלות עד כמה פשוט זה יכול להיות. הכול עניין של תרגול והתמדה. בהצלחה!