סריגה למתחילים

עבודת יצירה לילדים – סריגה למתחילים

עבודת יצירה לילדים – סריגה למתחילים

 

 

ללמד ילדים לסרוג מסייע לפתח את יכולות הקשב ואת הכישורים המוטוריים העדינים הנדרשים לסריגה בפרט ולחיים בכלל. כל שאתם צריכים הוא צמר, מסרגות במבוק, זמן והרבה סבלנות.

 

ילדים לרוב יכולים ללמוד לסרוג כבר בגיל 6, ויכולים להגיע לתוצאות יפות תוך מספר שבועות בלבד. ההמלצה הרווחת היא לסרוג יחד עם הילדים. ילדים זקוקים ליכולת לראות איך פעולה נעשית, כך שיוכלו לחקות אותה ביעילות ממקום של הבנה. הם גם צריכים לראות את תהליך היצירה, להבין כיצד הוא פועל, כמה זמן הוא דורש ושלפעמים גם צריך לקרוע מספר תפרים ולהתחיל מההתחלה, וזה בסדר.

 

 

חומרים לפעילות

 

כל מה שאתם צריכים כדי להתחיל לסרוג בכיף עם הילדים הוא מסרגות במידה 14 בממוצע, צמר עבה ונעים, וריבועי סריגה למתחילים.

 

 

מתחילים לסרוג

 

עבודת יצירה לילדים מסוג זה מצריכה הרבה סבלנות מצד הילדים והמורים כאחד. כדאי ואף מומלץ ללמד את הילדים כיצד לסרוג כל שורה בהתחלה, ורק לאחר מכן ללמד אותם איך מתחילים שורה חדשה או להתחיל סריגה מאפס, מאחר ומדובר בפעולות קשות יותר.

 

כדאי לכם לחלוק עם הילדים שבראשית הדרך הם לא יהיו מרוצים מהתוצאות שלהם, וככל הנראה הסריגה תהיה לא שווה והם יפספסו כמה עיניים. עם זאת, אל להם להתייאש כי כל תהליך הוא כזה שבו יש להתאמן ולהתמיד בכדי להגיע להצלחה, ולכן הם יכולים לצפות מצבים כאלו מראש.

אם אתם שמים לב שהילד שלכם זועף כי עליו לקרוע את התפרים, עשו זאת יחד אתו בצורת משחק בכדי לגרום להם להרגיש בנוח לסרוג ולטעות, בלי לחשוש שאולי הם עושים טעויות ולהיות תלויים בכם.

 

 

לומדים כיצד לסרוג מאפס

 

לאחר שהילדים למדו כיצד לסרוג כל עין ביעילות, ניתן ללמד אותם כיצד להתחיל כל תפר מאפס וכיצד לטוות אותו על המסרגה ביעילות. הראו לילדים כיצד אתם מחזיקים את המסרגות בשתי הידיים ומבצעים את החיבור.

 

בכדי להעביר את אופי הפעילות היטב, כדאי להשתמש בדימויים מצחיקים שיעזרו להם לזכור איך לייצר שורה מאפס כמו "להיכנס דרך הדלת, מסביב לאחור, החוצה מהחלון וקפיצה!". דימוי נוסף לאופן היצירה של שורה מאפס יכול להיות "מתחת לגדר, תפסו את הכבשה, סיבוב מאחור והנה היא קופצת!".

 

 

לומדים איך לסיים שורה

 

כמו התחלה של שורה, גם ביצוע הסגירה של שורה עשוי להיות קשה לילדים, ולכן כדאי להתחיל ולסיים עבורם שורות עד שהם מבינים את תהליך הסריגה באמצע, ורק לאחר מכן ללמד אותם כיצד לפתוח ולסגור שורות.

 

גם במקרה זה, מומלץ לסרוג יחד עם הילדים כך שיוכלו ללמוד לחקות את התנועות שלכם ביעילות, ולהימנע מהסברים ארוכים ומסובכים שכן הם עשויים להקשות עליהם את תהליך הלמידה, לבלבל אותם ולגרום להם לרצות להפסיק.

 

אפשרו לילדים ללמוד דבר אחד כל יום בכדי שלא להלחיץ אותם, ושבחו אותם על כל עין שהם סורגים יפה וכל תפר שהם מתחילים או סוגרים.

 

 

פרויקטים לסריגה עם הילדים

 

לאחר שהילדים שולטים באופן הסריגה, מצליחים להגיע לכל עין, לסגור שורות ישנות ולפתוח חדשות, כעת אתם יכולים לנסות ולהציע להם לסרוג פריטים לגמרי לבד.

 

כדאי להתחיל בפריטים קטנים כמו גרביים לבית, בגדים לבובות, שמיכות או צעיפים. ככל שהילדים משתפרים, כך הם יוכלו לסרוג כל פריט שהם רוצים במהירות וביעילות.

 

 

עבודת יצירה לילדים המתמקדת בסריגה היא לא בהכרח פשוטה, ומלמדת את הילדים כישורים חדשים שיתכן ויהיו קשים ליישום עבורם בראשית הדרך.

 

עבודה עם הילדים בסבלנות, עם מתן שבחים לאורך כל הדרך וביצוע הדגמות של אופן הסריגה הנכון יחד איתם, מעלים את הסיכויים שהילדים ילמדו כיצד לסרוג יפה ומהר, וגם יעשו זאת ממקום של הנאה.

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *